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Apps für Kinder: Apple beschließt neue Richtlinien

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Apple hat die App-Store-Richtlinien für Entwickler erweitert. Für Developer gibt es neue Richtlinien, die Kinder-Apps betreffen.

Mit einem neuen Punkt will Apple Minderjährige schützen. So wird das Abfragen des Geburtsdatums eingeschränkt. Fragen Entwickler vom User persönliche Daten wie Name, Adresse, Aufenthaltsort ab oder wünschen die Devs Zugriff auf Notizen, Fotos oder Videos gelten nun die länderspezifischen Jugendschutz-Richtlinien. Bringen Entwickler Apps für Kinder unter 13 Jahre in den Store, muss die Anwendung nun sogenannte Mindestanforderungen erfüllen, das sind: Datenschutzerklärung sowie Einwilligung der Eltern. Auch die Richtlinien für In-App-Werbung wurden überarbeitet. Apple teilt Kinder-Apps ab sofort in drei Kategorien ein: unter 6 Jahre, 6 bis 8 Jahre, 9 bis 11 Jahre). Hier der Originaltext aus den Apple Guidelines:

„17.3 Apps may ask for date of birth (or use other age-gating mechanisms) only for the purpose of complying with applicable children’s privacy statutes, but must include some useful functionality or entertainment value regardless of the user’s age 

17.4 Apps that collect, transmit, or have the capability to share personal information (e.g. name, address, email, location, photos, videos, drawings, persistent identifiers, the ability to chat, or other personal data) from a minor must comply with applicable children’s privacy statutes

20.5 Apps that offer real money gaming (e.g. sports betting, poker, casino games, horse racing) must have necessary licensing and permissions in the locations where the App is used, must be restricted to those locations, and must be free on the App Store 

20.6 Apps that use IAP to purchase credit or currency to use in conjunction with real money gaming will be rejected

24. Kids Apps

24.1 Apps primarily intended for use by kids under 13 must include a privacy policy

24.2 Apps primarily intended for use by kids under 13 may not include behavioral advertising (e.g. the advertiser may not serve ads based on the user’s activity within the App), and any contextual ads presented in the App must be appropriate for kids

24.3 Apps primarily intended for use by kids under 13 must get parental permission or use a parental gate before allowing the user to link out of the app or engage in commerce

24.4 Apps in the Kids Category must be made specifically for kids ages 5 and under, ages 6-8, or ages 9-11″

 

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